tisdag den 18 december 2018 Följ oss på Facebook och LinkedIn

Lediga tjänster


2018-11-30

Suporttekniker till Gibon

Sök tjänsten


Hos vår kund i city erbjuder vi en spännande roll i en händelserik miljö där du får möjlighet att utvecklas och lära dig nya saker varje dag.


Om kunden
Hos Gibon välkomnas du in i ett glatt gäng och till en arbetsplats som växer både geografiskt och kompetensmässigt. För Gibon är det viktigt att du känner dig som en i gänget, dom värdesätter din kompetens och vill att du ska utvecklas.

Gibon levererar innovativa, digitala lösningar för små och medelstora företag och organisationer runt om i landet. Inom Gibongruppen finns olika kompetensområden och deras affärsmodell bygger på att dom nyttjar varandras spetskompetenser mellan kontoren. Det innebär att dom både kan ha en lokal närvaro och en stor bredd i sitt erbjudande.

Gibon är idag 130 medarbetare och omsätter 300 miljoner kronor per år, och har en tydlig tillväxtstrategi med målsättning att nå en omsättning om minst 1,5 miljarder kronor om fem år.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att arbeta med att ge support till Gibons användare. Du kommer att ta emot ärenden via telefon och mail och logga/arbeta i ärendehanteringssystem. I vissa fall kommer du även få hjälpa användare på plats. I tjänsten ingår också att vara delaktig i att utveckla verksamheten tillsammans med resten av teamet.

Du blir en viktig del i vår helpdesk som består av ca fyra personer. Arbetstiderna är måndag-fredag mellan kl 08.00-17.00.

VEM ÄR DU?
Du som kommer trivas här är en person som stimuleras av nya utmaningar, och kan agera både självständigt och ihop med dina kollegor. Du har en förmåga att skapa förtroende hos användarna och ger alltid ett trevligt bemötande och är inte rädd för att lära dig nya saker.

Du har tidigare:
• Arbetat som supporttekniker, gärna i en händelserik miljö
• Teknisk kunskap om Office 365, G Suite och liknande molnsystem
• Hårdvara såsom datorkomponenter, kringutrustning och nätverkskomponenter
• Windows 7/8/10 och Windows 2008/2012/2016
• Mac OSX
• Android och Apple IOS
• Nätverk, WLAN, VLAN, DHCP
• Active Directory
• Skrivare
• IT-utbildning från gymnasie- eller KY-nivå




Du får:
• Ett kul gäng att dela din vardag med!
• Ett omväxlande arbete med möjlighet att utvecklas
• Kompetensutveckling
• Arbeta i centrala Stockholm
• Möjlighet att öva upp ditt biljardspel i Gibons spelhörna


Språk:
Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.


Uppdraget är ett hyrköp med möjlighet till tillsvidareanställning hos kunden.


Om Atrivo

Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supporttekniker, applikationstekniker, nätverkstekniker, drifttekniker och tekniska projektledare samt IT-Managementkonsulter.

Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.

Välkommen med din ansökan!

Typ av tjänst
Hyrköp/konsultuppdrag

Omfattning / Varaktighet
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Placering
Centrala Stockholm

Start
Omgående eller enligt överenskommelse

Kontaktperson
Måns Kjäll 070-2222126