tisdag den 18 december 2018 Följ oss på Facebook och LinkedIn

Lediga tjänster


2018-11-21

Processägare Lifecycle-management

Sök tjänsten


Vår kund söker en tillförordnad processägare inom Capacity- och lifecyle management.


OM UPPDRAGET OCH ARBETSUPPGIFTER

Som uppdragsledare för Capacity och Lifecycle Management säkerställer man uppdraget tillsammans med intressenter, tar fram en process, beskriver roller&ansvar, krav på verktyg samt formulerar och genomför en implementering av ändrat arbetssätt & verktyg.

Som tillförordnad processägare inom IT organisationen är man ansvarig för att:

- Utforma en ändamålsenligt och effektiv process som driver fram ett standardiserat arbetssätt och som tillgodoser interna och externa regelverkskrav

- Säkerställa att alla tekniska funktioner accepterar processen som koordineringspunkt för alla kapacitets- och prestandarelaterade frågor, oavsett teknologi.

- Samarbete med övriga processägare för att säkerställa en integrerad design av kapacitetskrav, relaterat till krav på tillgänglighet, kontinuitet och informationssäkerhet

- Säkerställa att system- och infrastrukturägare upprättar, efterlever och rapporterar livscykelplaner samt åtgärdsplanerar avvikelser för att riskminimera produktionsstörningar. Planerna skall också integreras med daglig hantering (som t ex patch management och underhåll) samt avvecklingar.

Man leder också processförvaltningen och driver förbättringsarbete genom att involvera intressenter i organisationen, både på operativ och mer strategisk nivå.

ERFARENHETER OCH PERSONLIGA EGENSKAPER

- Vana av att driva ITSM uppdrag, så som kravhantering och förändringsledning

- Krävs grundläggande ITSM processkunskaper, helst nivån ITIL Practitioner

- Önskvärt med kompletterande kunskaper om Capacity & Lifecycle Management

- Måste ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift såväl på svenska som engelska

- Önskvärt med vana att analysera och hantera regelverkskrav

- Önskvärt med erfarenhet från tekniskt arbete relaterat till instrumentering eller övervakning

Som person är du analytisk, driven och kommunikativ. Du har en trygg och stabil personlighet och har lätt för att samarbeta med andra. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt och ser till att leverera på utsatt tid. Att förmedla din kunskap till andra är du mycket van vid och du skapar lätt förståelse för varför förändringar bör genomföras.

Verksamhetskompetens
Gärna bank, myndigheter som kravställare


OM ATRIVO
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom infrastruktur och management. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supporttekniker, applikationstekniker, drifttekniker, processägare, linjechefer och tekniska projektledare samt IT-Managementkonsulter.

Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.
Välkommen med din ansökan!

Typ av tjänst
Konsultuppdrag

Omfattning / Varaktighet
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Placering
Stockholm

Start
Omgående eller enligt överenskommelse

Kontaktperson
Måns Kjäll