tisdag den 17 juli 2018 Följ oss på Facebook och LinkedIn

Lediga tjänster


2018-02-02

Supporttekniker till kund på Södermalm i Stockholm TILLSATT


Nu söker vi två ansvarsfulla och tekniskt kunniga personer för arbete med firstline support i vår kunds Service Desk.


OM UPPDRAGET
Supportens huvudfokus är att enhetligt möta användare och kundens kunder när de upplever problem i de system som Kundnära IT förvaltar.

Arbetsuppgifterna innebär felsökning och support åt företagets anställda avseende den teknik och de applikationer man använder inom företaget. Du kommer att vara placerad i vår kunds Service Desk och arbeta via telefon, mail och remote. Det är även vanligt med djupare och mer komplex felsökning samt felavhjälpning.

Du kommer arbeta enligt ett rullande schema, mellan tiderna 07.30-17.00.

EFTERFRÅGAD KOMPETENS OCH ERFARENHET
Minst sex månaders erfarenhet av arbete som supporttekniker och med tillräcklig kunskap om IT-support för att kunna göra kloka prioriteringar.
Van att arbeta med följande; Windows7/10, Active Directory, Officepaketet, fjärrstyrningsverktyg, ärendehanteringssystem, mobiltelefonsupport.
Talar och skriver flytande på svenska.

• Serviceorienterad för att möta användare och kunder
• Kunskap om ITIL & processinriktat arbete
• Bred IT kunskap, med fokus att fördjupa/bredda kunskapen kring IT Support
• Viktigt att personen är självgående, initiativtagande och strukturerad
• Delta i möten i rollen som ServiceDesk-specialist
• Samverkan med andra grupper, Incident Manager, Problem Manager, förvaltningsorganisationer, externa leverantörer m.fl.
• Bevaka gruppbrevlåda och inkommande beställningar, ärenden, korrespondens
• Proaktivt förbättra funktionens leverans och kompetensutveckling via det Dagliga LEAN arbetet.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du ska vara serviceminded med vana att leverera god service även under stundtals stor arbetsbelastning. Du tycker om att arbeta i team och delar naturligtvis med dig av dina kunskaper och erfarenheter, att lära sig nya saker ser du som något positivt.
Är du även ansvarsfull och positiv så kommer du att passa in i teamet.

ATRIVO
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, drifttekniker, tekniska projektledare samt olika typer av linjeroller. Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara!
Välkommen med din ansökan.

Typ av tjänst
Konsultuppdrag

Omfattning / Varaktighet
Heltid

Ersättning
Enligt överenskommelse

Placering
Södermalm

Start
februari eller enligt övernskommelse

Kontaktperson
Måns Kjäll