onsdag den 13 december 2017 Följ oss på Facebook och LinkedIn

Lediga tjänster


2017-10-30

Supporttekniker för nattjänst till Bonnier TILLSATT


Till vår kunds servicedesk söker vi en supporttekniker som kommer att svara för första och andra linjens support samt onsite. Du kommer att ingå i ett glatt team som gillar felsökning.


Arbetet sker i skift med fem-veckors schema (natt):
Vecka 1: mån-tors kl 20-05
Vecka 2: ons-sön kl 16.45-01.30
Vecka 3: fre-sön kl 20-05
Vecka 4: mån-tis kl 16.45-01.30
Vecka 5: mån-tor kl 16.45-01.30 + fre kl 16:00-01.30

ARBETSUPPGIFTER
• IT-support mot användarna i en teknisk blandad miljö
• Onsite-support på Expressen och Dagens Nyheters redaktioner
• Agera produktionsledare på Expressen så tidningen går iväg till tryck

Rollen innebär:
Du kommer arbeta med IT-support av varierande uppgifter mot användarna på Bonnier-News. Du blir en viktig del i natt-teamet som består av fem personer. Du kommer sitta direkt ute på redaktionerna för Dagens Nyheter och Expressen, samt redaktionellt stöd för Dagens Industri. Du kommer också sitta i servicedesken och besvara ärenden via både telefon och mail samt sköta övervakning av larm.

EFTERFRÅGAD KOMPETENS
Erfarenhet av IT-support.
Goda kunskaper i Adobe CC, felsökning och redigering
Teknisk kunskap av Office 365 och Active Directory

Du behöver också ha goda kunskaper inom både Mac OS X samt Windows 10. Då du kommer jobba på en redaktion är kunskap och erfarenhet av system och applikationer inom grafisk teknik eller medieteknik ett starkt önskemål. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha jobbat natt tidigare.

Du behöver behärska svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker en glad och öppen person som har lätt för att samarbeta och trivs i kontakten med andra människor. Ett stort tekniskt intresse och serviceinriktat sätt är viktigt för att trivas i rollen. Vi ser gärna att du har förmåga samt vilja att dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter till övriga kollegor.

Du behöver vara en god kommunikatör och ha lätt för att ta egna initiativ. Då arbetet sker i en miljö med högt tempo är det viktigt att du har förmåga att strukturera och prioritera kundernas behov, du ska kunna ge service utöver det vanliga och bygga upp en god och långvarig relation till kunden.

ATRIVO
Atrivo har sedan starten 2003 fokuserat på att leverera erfaren kompetens inom området IT-infrastruktur. Vår ambition är att vara Stockholms vassaste leverantör av supportspecialister, applikationstekniker, nätverkstekniker, drifttekniker och tekniska projektledare samt IT-Managementkonsulter.

Vill du jobba med IT är det hos Atrivo du ska vara.

Välkommen med din ansökan!

Typ av tjänst
Konsultuppdrag

Omfattning / Varaktighet
tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Placering
Fredhäll

Start
Omgående eller efter överenskommelse

Kontaktperson
Måns Kjäll